Pasty do kanapek

Zdrowe odżywianie się to również tworzenie potraw samemu, bez korzystania z gotowych dań. Raz na jakiś czas można zrezygnować z kupna wędliny czy sera i stworzyć pastę do kanapek, która zastąpi nam to co zawsze kupujemy.
Pasty do kanapek pozwalają zużyć pozostałości sera, jaj, ryb czy wędliny z lodówki i stworzyć pyszną przekąskę. Pasują do każdego rodzaju pieczywa, sprawdzają się idealnie na śniadanie bądź kolację.



Pasta jajeczna
3 ugotowane na twardo jajka dobrze zgnieść z 2 łyżkami majonezu i 2 łyżkami twarożku. Dodać szczypiorek, sól i pieprz do smaku.
To prawdopodobnie najbardziej popularna z past. Nie zapominajmy jednak, żę warto mieszac różne składniki i eksperymentować :)

Pasta rybna
20dag wędzonej ryby np. makreli oczyścić z ości, zgnieść. Dodać 2 ugotowane na twardo i rozgniecione jajka, 2 łyżki majonezu, posiekany szczypiorek i bardzo drobno posiekaną cebulkę. Doprawić solą i pieprzem.

Zielona pasta
Kawałek twarogu (ok 10dag) rozetrzyj z 2 łyżkami jogurtu naturalnego (opcjonalnie smietana). Dodać szczypiorek, bazylię, pół ząbka czosnku. Możesz tu eksperymentować z ziołami dodając tez inną ulubioną zieleninę. Doprawić solą i pieprzem.


Łatwe, smaczne, zdrowe i pożywne!

13 komentarzy:

  1. Jak dla mnie pasta zielona najlepsza :)

    http://drawingfashiondreams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Paste jajeczną znam, rybną również, teraz czas na zieloną :)

    www.theothersideoffood.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam dokładnie taką samą filozofię jeśli chodzi o niekorzystanie z produktów gotowych. Pasta jajeczna wzbudziła moje zainteresowanie i chętnie ten przepis wykorzystam. Dzięki za inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj! Świetny blog. Zapraszam na mojego nowego bloga gdzie znajdziesz smaczne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis! Mam jednak troszkę inne pytanie. Czy ktoś z Was może kupował jakieś zdrowe produkty z tego sklepu http://naturobranie.pl/ ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ja korzystam :) Mają szeroki wybór produktów i, przede wszystkim, przystępne ceny.
      Odnosząc się do postu, polecam ten majonez do przygotowania past: http://naturobranie.pl/pl/p/Majonez-bez-jaj-BIO-250ml-VITAQUELL/2047

      To super alternatywa dla majonezu tradycyjnego. Nie zawiera laktozy, glutenu, mleka oraz jajek. Dla mnie to istotne, bo pasty uwielbiam, a musiałam je ograniczać. Używam go też do sałatek czy wyrabiania sosów.

      Usuń
    2. Też słyszałam o tym sklepie bardzo pozytywne opinie, mają przejrzystą stronę internetową i duży wybór produktów, bardzo podoba mi się ich wystrój w sklepie. Odkryłam ostatnio też sklep w Domosławiu koło Wrocławia (często jeżdżę w stronę Kłodzka), mają też swoją stronę http://ziolavita.pl/, może się komuś przyda.

      Usuń
    3. magda83 robiłam zakupy w sklepie Ziołavita koło Wrocławia, mają tam fajny asortyment i dobre ceny.

      Usuń
  6. slyszal ktos o oleju mct? interesuja mnie przepisy z tym olejem

    o to mi chodzi:
    http://www.dso.pl/olimp-olej-mct-400-ml-p-917.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robię pastę rybną i bardzo mi smakuje. Pozostałych dwóch nigdy nie próbowałem, ale może warto to zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  8. Aktualnie gotowanie zdrowych posiłków jest jak najbardziej na "topie". Wszyscy starają się zdrowo odżywiać i dbać o życie w rytmie fit. To bardzo dobrze, przygotowywanie zdrowych posiłków powinno stać się naszym nawykiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pozytywne jest właśnie to, że ludzie coraz częściej sami myślą o tym, żeby jeść zdrowo. Zdrowa żywność jest trendy, a jak wiadomo każdy chce być z trendami na czasie. Dzięki temu może powoli dojdziemy do takiej sytuacji kiedy w sklepach będzie można kupić więcej wartościowej żywności.

    OdpowiedzUsuń